Skuteczna komunikacja tu i teraz

Michał Misiak
Chief Technical Officer

Odpowiedzią są nowoczesne narzędzia business automation, pozwalające na zautomatyzowanie wielu działań biznesowych, a przede wszystkim wielokanałowej komunikacji z klientem, co w rezultacie prowadzi do rozwoju i sukcesu firmy.  Zintegrowana komunikacja to już niemal standard, kolejny etap ewolucji biznesu.

Każdego dnia firmy otrzymują setki, jeśli nie tysiące informacji, które napływają do nich różnymi kanałami komunikacji. Odpowiednie zarządzanie ich przepływem oraz treścią przyczynia się m.in. do optymalizacji kluczowych procesów w organizacji, poprawy efektywności działań sprzedażowych czy usprawnienia obsługi zgłoszeń od klientów.

Według danych Accenture „ Global Consumer Plus Survey” ponad 66% klientów zmieniło w 2013 roku przynajmniej jednego usługodawcę z powodu nie wystarczająco dobrej jakości obsługi klienta. Warto uświadomić sobie również, że najczęstszą przyczyną porażek działań marketingowych jest brak personalizacji działań pod kątem precyzyjnie określonej bazy odbiorców, brak wiedzy o potrzebach i zainteresowaniach klientów oraz brak informacji o historii kontaktów.

Tymczasem na rynku polskim istnieją już nowoczesne systemy, które w prosty sposób pomagają zautomatyzować komunikację biznesową z otoczeniem. Jednym z takich rozwiązań jest wyróżniona w raporcie Gazety Finansowej jako “Najlepszy Produkt dla biznesu 2014″, autorska platforma Focus Contact Center – produkt polskiej spółki Focus Telecom Polska,  służąca do zarządzania relacjami z klientami poprzez wielokanałową komunikację (telefon, email, www, czat, fax, SMS), efektywne działania sprzedażowe, kompleksową obsługę i budowę wiedzy o klientach.  Jest to system działający w chmurze, dostępny bezpośrednio w przeglądarce internetowej, wykorzystywany zarówno przez korporacje jak i firmy z sektora MSP . Model cloud computing kusi coraz więcej firm krótkim czasem wdrożenia, brakiem inwestycji w sprzęt i oprogramowanie, oszczędnościami oraz bieżącą i bezpłatną aktualizacją platformy. Takie rozwiązania udowadniają, iż skuteczna komunikacja prowadząca do wzrostu efektywności zespołu oraz wyznaczonych celów, nie znajduje się już w sferze marzeń przedsiębiorstw, ale urzeczywistnia się tu i teraz.

Dodaj komentarz